مرداب آبکنار
گیلکی-محلی
درباره وبلاگ


دوستان عزیز قدمتان روی چشم .زندگی شما مانند گلهای نیلوفر مرداب زیبا وبا طراوت باشد.با ارسال مطالب وعکس مرا درپربارنمودن وبلاک یاری نمایید.
آخرین مطالب
جمعه 5 مهر 1392برچسب:, :: 17:26 :: نويسنده : مریم سوبری

  نقش ویتامین D در سلامت بدن

 

ویتامین D از جمله ویتامین‌هایی است که دریافت آن از طریق منابع غذایی، نورآفتاب و مکمل‌های غذایی از دوران کودکی تا کهولت برای تداوم سلامت ضروری است.



ادامه مطلب ...
جمعه 5 مهر 1392برچسب:, :: 17:13 :: نويسنده : مریم سوبری

همه چیز درباره فشارخون بالا

تعریف

 

فشارخون بالا مشکلی متداول است که در آن نیروی خون دربرابر دیواره‌ رگ‌های خونی آنقدر بالا است که ممکن است منجر به مشکلات جسمی مثل بیماری‌های قلبی شود.

 

 

فشارخون با میزان خونی که قلبتان پمپاژ می‌کند و میزان مقاومت جریان خون در رگ‌ها تعیین می‌شود. هرچه قلب میزان خون بیشتری را پمپاژ کند و رگ‌هایتان باریک‌تر باشند، فشارخونتان بالاتر خواهد بود.

 

 

ممکن است سال‌ها بدون هیچ نشانه بیماری، دچار فشارخون باشید. فشارخون بالایی که کنترل نشود خطر مشکلات جدی مثل حملات قلبی و سکته را افزایش می‌دهد.

 

 

فشارخون بالا معمولاً طی سال‌ها پیشرفت می‌کند و بالاخره برای همه افراد اتفاق می‌افتد. خوشبختانه، فشارخون بالا  به راحتی قابل‌ تشخیص است. و وقتی بدانید فشارخون بالا دارید، می‌تواند از پزشک برای کنترل آن کمک بگیرید.

 

 




ادامه مطلب ...

         ۱۰ اصل برای اینکه ذهنی آرام داشته باشید

 

ذهن خالي، محل مورد علاقه شيطان است. تمام كارهاي شيطاني در ذهن خالي روي خواهد داد. ذهن خود را با افكار مثبت و با ارزش پر كنيد.

 

۱. در كار ديگران دخالت نكنيد، مگر آنكه از شما درخواست كمك كند.

بيشتر ما با مداخله در امور ديگران، براي خود و آنها مشكلاتي ايجاد مي كنيم. ما معمولاً به اين دليل در كار آنها مداخله مي كنيم كه معتقديم راه ما، بهترين راه است. ما تصور مي كنيم كه منطق ما بهترين منطق است و كساني كه مطابق طرز فكر ما عمل نمي كنند، بايد مورد انتقاد قرار بگيرند و به مسير درست (كه همان مسير ماست) هدايت شوند. اين طرز فكر، وجود فرديت را انكار مي كند. خداوند هر يك از ما را منحصر به فرد آفريده است و هيچ دو نفري، نمي توانند يك جور فكر و عمل كنند. تمام مردان و زنان، به روش منحصر به فرد خودشان عمل مي كنند؛ بنابراين به فكر كار خود باشيد و آرامش را براي خود حفظ كنيد.



ادامه مطلب ...

13 حقیقت در مورد لوازم آرایشی که نمی دانستید

لوازم آرایشی و بهداشتی یکی از مهمترین عناصر تاثیرگذار در سلامت پوست شما هستند ، علاوه بر دقت در انتخاب محصول مناسب نحوه نگهداری و استفاده از آنها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
نکات زیر را همواره به خاطر داشته باشید :



ادامه مطلب ...
یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:, :: 8:59 :: نويسنده :

ویتامین های a،b،c،e در چه غذاهایی وجود دارند

1- ویتامین A
منابع طبیعی غذایی: تخم مرغ، سبزیجات و میوه های رنگی، روغن کبد ماهی، لبنیات، عسلعلائم کمبود ویتامین A: عفونت دندان، آلرژی ها، موهای خشک، عقب افتادگی در رشد، سوزش و خارش در چشم، شبکوری، مشکل سینوس، خشکی پوست، ضعف قوه بویایی.

اهمیت ویتامین A برای سلامتی: شکل گیری سالم استخوان ها ، دندان ها و پوست، قوت بخشیدن به لایه خارجی ناخن و دیگر اندام ها، افزایش رشد و سرزندگی و نشاط، رشد و ترمیم بافت های بدن، مفید برای سلامت موها و چشم ها و ضروری در دوران بارداری و شیردهی.

موادی که از جذب ویتامین A جلوگیری می کنند: قهوه، الکل، مصرف بیش از حد آهن، روغن های معدنی. موادی که جذب ویتامین A را زیادتر می کنند: ویتامین C، D،E، F ، روی ، کلسیم، ویتامین B - Complex



ادامه مطلب ...
یک شنبه 10 دی 1391برچسب:بوست,جوش ,پزشکی, :: 13:21 :: نويسنده :

               ایا می خواهید ازشرجوشهایتان خلاص شوید

برای آنکه از دست این مزاحم‌های روی صورت که جوش صورت نام دارند خلاص شوید و یا حداقل با آنها بهتر کنار بیایید و بتوانید به مرور آنها را برای همیشه از بین ببرید 13 راه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

1) هرگز به جوشها دست نزنید و آنها را فشار ندهید که باعث بدتر شدن اوضاع صورتتان خواهد شد.زیرا در این صورت ممکن است باکتری موجود در جوش را در بقیه نقاط صورتتان هم پخش کنید.

2) استفاده از الکل‌های ضعیف و یا سولفورها هم ممکن است به شما کمک کند.استفاده از الکل‌های مخصوص پوست صورت که در داروخانه‌ها موجود هستند به پاک شدن پوست و از بین رفتن سلول‌های مرده و حتی چربی‌ها و باکتری‌ها کمک کرده و آنها را کم‌کم از پا در می‌آورد.

 



ادامه مطلب ...
شنبه 9 دی 1391برچسب:, :: 13:45 :: نويسنده : محمد سوبری


 ریزش مو چه علتی دارد و چگونه چاره می شود؟

ریزش مو علت های مختلفی دارد . توارث , مشکلات هورمونی و نیز انواع کم خونی ها, مثل کمبود خون ناشی از

 فقر آهن.

به اضافه عرق کردن و مصرف برخی شامپو های و مواد شوینده , هر کدام به گونه ای روی مو ها اثر دارد که این

 اثر می تواند تخریبی باشد و سبب ریزش مو شود. در موارد کم خونی با مصرف کسول آهن( به تجویز پزشک)

 مشکل رفع می شود.

در مواردی هم که مشکل هورمونی باشد , پس از بررسی و قطعیت امر , هورمون درمانی چاره کار است و اگر

 علت مصرف شامپ یا شوینده خاص باشد , کافی است نوع شامپو مصرفی را تغییر دهید.

موخوره چگونه ایجاد می شود, چه علتی دارد و چگونه رفع می شود؟

موخوره معمولا روی موهای خشک و شکننده ایجاد می شود, چون هر تار مو از بافتهای کلاژن تشکیل شده ,

 وقتی مو خشک باشد بافت ها از هم جدا شده به صورت رشته رشته در می آید.

گاهی هم مو خوره زمینه میکروبی و قارچی دارد. به هر حال برای جلوگیری از مو خوره و چاره آن باید کو را کوتاه

 نگه دارید و بعد از شستشو آنتهای آن را با روغن بادام و یا روغن کرچک چرب کرد.




 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 6 دی 1391برچسب:پوست,زیبا, :: 19:13 :: نويسنده : محمد سوبری

با مواد طبیعی صورت تان را زیبا کنید!
داشتن صورت و اندامی زیبا مستلزم تغذیه سالم است. برخی از بهترین راه حل های زیبایی، استفاده ازموادغذایی ساده ای است که در آشپزخانه یا مغازه های عطاری یافت می شود. مهم ترین نکته درباره غذاهای طبیعی این است که این غذاها فاقد مواد نگهدارنده، شیمیایی یا اسانس هایی است که در بسیاری از محصولات تجاری وجود دارد. می توان از این مواد غذایی طبیعی برای معالجه به صورت طبیعی استفاده کرد و البته این مواد غذایی راهی سریع برای رسیدن به زیبایی در خانه هم هستند.

● نوشیدنی دوست پوست شما

 



ادامه مطلب ...


       با 9 ماده غذایی بدنتان را در زمستان بیمه کنید

راه حل مقابله با خستگی‌های زمستان و کمبود انرژی در بشقاب‌های شماست. در این مقاله به 10 ماده‌ی غذایی مفید که قدرت بدنی‌تان را بالا می‌برد اشاره می‌کنیم.
 


 

زمستان پشت در است، از همین الآن لباس‌های گرم از گنجه ها بیرون آمده، نوک بینی‌ها قرمز شده، لیز خوردن‌ها شروع شده و پتوها خیلی عزیز شده‌اند. گاه گداری هم می‌بینید که بدنتان انرژی کم می‌آورد و زود خسته می‌شوید. طبیعی است که در فصل سرما آدم به انرژی بیشتری نیاز داشته باشد. راه حل مقابله با خستگی‌های زمستان و کمبود انرژی در بشقاب‌های شماست. در این مقاله به ٩ ماده‌ی غذایی مفید که قدرت بدنی‌تان را بالا می‌برد اشاره می‌کنیم. توصیه مان این است به جای خوردن دارو پولتان را صرف مواد غذایی مفید کنید. با ما همراه باشید.


 

 

کیوی

اگر مسابقه‌ای بین کیوی و پرتقال بگذارند تا مشخص شود ویتامین C کدام بیشتر است به نظرتان دست کدام بالا می‌رود؟ درست گفتید: کیوی! بدانید برای این که در فصل سرما شاداب و سرحال باشید به ویتامین C نیاز دارید. این ویتامین یک قهرمان ضدخستگی است. از این گذشته ویتامین C باعث جذب حداکثری آهن می‌شود. حتماً می‌دانید که آهن نیز برای مقابله با خستگی و بی حالی لازم و ضروری است.

البته کیوی تنها قهرمان ویتامین C نیست بلکه در این میوه‌ی پشمالو ویتامین E و B6 نیز وجود دارد برای همین یک میوه‌ی انرژی زا، تقویت کننده و مفید است. پس بفرمایید کیوی!

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 5 دی 1391برچسب:پوست,زیبا, :: 11:7 :: نويسنده : محمد سوبری


تاکنون مطالب زیادی برای حفظ زیبایی نوشته شده است، اما به یاد داشته باشید که فقط تعداد مشخصی از این نکات و توصیه‌ ها واقعا کاربرد دارند که هفت مورد از موثرترین آنها در این مقاله عنوان شده است:
 
۱- روش اول : آب بنوشید. البته قانون نوشیدن هشت لیوان آب در روز را فراموش کنید اما مطمئن شوید که حتما هر روز به اندازه نیاز بدنتان آب بنوشید و زیاد تشنه نمانید. اگر به بدن آب کافی نرسد، پوست خشک و کدر می‌شود.
 
۲- روش دوم : استفاده از ضد آفتاب یک ضرورت است تا سلامت پوست شما تضمین شود.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 5 دی 1391برچسب:غذا,انار,پزشکی, :: 8:59 :: نويسنده : محمد سوبری

 

انار این میوه بهشتی که میگن اگر یک نفر یک انار به تنهایی ودانه دانه بخورد به بهشت می رود.ولی ما کارمندها به علت گرانی یک انار راخانوادگی می خوریم فواید زیادی دارد.

انار را می توان میوه زندگی نامید . بسیاری از عناصر و ویتامین هایی که بدن برای یک زندگی سالم نیاز دارد در انار یافت می شود.

با هم ۱۰ فایده اصلی خوردن انار و نقش آن در زندگی سالم را بررسی می کنیم :
 

 

۱ .انار دارای ۱۵ اسید آمینه است که  ۶ نوع ازاین اسیدها در هیچ میوه دیگری به جز انار یافت نمی شود. این خاصیت برای گیاه خوران  بسیار مناسب است زیرا آن ۶ اسید آمینه غیر از انار فقط در گوشت وجود دارند .

 

۲ . انار قلب را سالم نگه می دارد.و درصد ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را در خود کاهش می دهد .این خاصیت به این دلیل است که انار عروق و شریان های خونی را انعطاف پذیر نگه داشته و از سفت شدن آن جلوگیری کرده و بدین ترتیب گردش خون به راحتی صورت می گیرد.



ادامه مطلب ...

26 روش ساده برای درمان دردهایتان در خانه

 

هنگامی که از درد گلو، نیش زنبور یا گرفتگی عضلات به دلیل ورزش کردن رنج می برید، نمی توانید به سرعت درد خود را تسکین دهید. اما نیازی نیست که سریع به دکتر یا داروخانه مراجعه کنید. ممکن است با داروی درد خود فاصله زیادی نداشته باشی، گاهی درمان درد شما در کابینت آشپزخانه شما یافت می شود. با مطالعه این 26 روش بسیار ساده ممکن است درمان دردهایتان را پیدا کنید.



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 461
بازدید کل : 53392
تعداد مطالب : 161
تعداد نظرات : 77
تعداد آنلاین : 2



Alternative content


تماس با ما
استخاره آنلاین با قرآن کریم




Google Erth mordab abkenar

code navidi

ZIP Code List

مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران

تعبیر خواب آنلاین